.

.

February 19, 2011

Sebab wanita cepat nampak tua...



Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, dan gemuk. Tapi tahukah anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya yang bergelar isteri dan ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda??

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita sekaligus megelakkan kita gemuk. Tetapi kasihan kaum ibu nie, terpaksa makan laju-laju, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk si anak yang menangis. Tapi si suami?? ngan slumber bumper je layan makan sorang2, buat2 tak dengar je anaknya menangis. So wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul-betul.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yang akan menghabiskannya pula. Sayang katanya..takut membazir, membazirkan amalan syaitonnn. Si suami pula dengan riak lagi bongkak mengatakan "awak nie kuat betul makan..bla bla bla..."

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, si ayah akan buat2 tido mati, malas nak bangun. Si isteri la yang dalam semalam ntah berapa puluh kali terpaksa bangun membuatkan susu untuk si anak. Bila tak cukup tido, mula la muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud..masa tu guna Tolal Effect ke, Innershine ke, ape ke takkan nak hilangnya kedut tu. Petua untuk cantik kan ada 2 yang penting, minum air banyak dan TIDUR yang secukupnya.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudah la penat bekerja untuk bantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah semuanya dia la yang kene uruskan. Dengan perangai anak2, perangai si suami..nak itu, nak ini..So wanita pun membebel, marah2, bla bla bla..dan bila marah2, banyak berleter so cepat la jadi tua...

Kesimpulannya..wanita cepat tua dan gemuk adalah disebabkan lelaki atau lebih tepat lagi si SUAMI. Oleh itu, hargai la segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada dan anda perlu memikul tanggungjawab si isteri buat sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia.


p/s : tuan blog masih lagi single..singlekah?? citer ni pasal kat Africa nun..hehehe =)


renung-renungkan dan selamat beramal
....assalammualaikum....

13 comments:

Cik Ainie @ Lola said...

nice entry...betul2...cube si suami kat tempat si isteri bila outstation...comfrem umah mcm tongkang pecah...hehehe

azuha rahimi said...

ak xde isteri lg...muahaha

iDeaL cRazEe said...

cikLola : isshh..cepat btol die alert..mesti die yg komen dulu..nyway thx =)

azuan : aku pon...hahahaha

Cik Ainie @ Lola said...

mesti la alert...stalker terbaik anda...2yg anda kata..hehe...xde award tuk stalker terbaik ke..hihi

Aan MI said...

yes...
aku suke betul kalau ade lelaki yg buat entry camni..
gle memahami..
x mcm sesetgh lelaki tu...
sket2 nk troll prempuan...

very the nice laa this entry...

iDeaL cRazEe said...

cikLola : bakal ade nnt...tunguuuuuuu~ hehe

aan : hehe..sumtime laki kne mengalah n memahami jugak =)

mykhalis said...

tiada suami tak hargai isteri. tapi kene ingat.. dalam menjadi ibu pada anak2..suami tetap mahukan seorang isteri. jgn salahkan suami kalau cepat tue, nnt suami salahkan isteri sbb cari yg lain..hehe

miss'ENH said...

haha..sgt understanding..bagos2...nice entry..na kasi kawan bace ni..bawu laki tu tau sket..keh3.

+d.O.Y.A.h+ said...

WEEE. AKU SUKA ENTRY INI :) LIKE 40 LIMA KALI PELUH MENITIK . HEHEHEH

tomato said...

hoii ! laki cepat buncit !! kekekeke :P

Amira Naddia said...

bgus la! arap lelaki bace nie.
erk..lau dorg bace pun dorg pedulik ape kn?
surat kepada ibu mertua

Nurul Afifah said...

btol3.!!lbih bermakna bile laki yg ckp menda nih.!

Miz Novexx said...

Miz suka entri neh!!!! bagi 10 bintang... heheh